OAGB – 7. futam – Battaring rev.
2011. július 21. írta: Attys-Agb

OAGB – 7. futam – Battaring rev.

Négy hetes szünet után újra összecsaptak az Országos Amatőr Gokart Bajnokság versenyzői. Az idei negyedik futamnak is otthont adó Battaring fogadta őket, de a pilóták ezúttal fordított menetirányban körözhettek az aszfalton.

I-es kategória

Időmérő: Szabó Károly nyerte a legkönnyebbek időmérő edzését, a nap legjobb kvalifikációs körét futva. A nála néhány századdal gyengébb kört produkáló Szetei Gergely lett a második. Harmadikként Nagy Levente rajtolhatott el a negyven körös futamon.

Futam: Károly tökéletes rajtot vett, azonnal elkezdett elszakadni a mezőnytől. Szetei Gergely fogta a mezőnyt a verseny elején, majd Garamvölgyi Niki támadta a Szetei mögött haladó Nagy Leventét, aki apró hibát vétett és lecsúszott az ideális ívről az egyik kanyar kijáratánál. Az ezt követő hosszú padlógázas szakaszon Niki el tudott menni mellette, ezzel feljött a harmadik helyre. Közben Mihály Krisztián veszített egy pozíciót Lencsés Bálinttal szemben. Szeteinek ezután el tudott szakadni az üldözőitől, mivel Niki védekező íveket autózott Levi előtt, ezért sokkal lassabb köröket teljesítettek. Levi próbálta visszavenni az elveszített harmadik helyét, de Niki tökéletesen védekezett előtte. Közben Mihály Krisztián, a bajnokság egyik éllovasa, újabb pozíciót vesztett, de ezt néhány körrel később vissza tudta szerezni. Levente ugyanott próbálkozott egy előzéssel, ahol őt megelőzték, de Niki nem hagyott neki helyet, ezért el kellett vennie a gázt, amit a mögötte érkező Lencsés Bálint kihasznált és a felüljáró utáni féktávon már a kedvezőbb íven volt. A következő kanyarban Mihály Krisztián is hasonlóképpen ment el Levi mellett, aki az előzési próbálkozása után minden kanyarban kiszorult az ideális ívről a támadások következtében. Szabó Károly magabiztosan hajtott a győzelem felé, amit meg is szerzett a kockás zászló lengetésének pillanatában. A második Szetei Gergely lett, a harmadik pedig remek védekezést bemutatva Garamvölgyi Niki. További sorrend: Lencsés Bálint (4), Mihály Krisztián (5), Ádám Tamás (6), Nagy Levente (7), Gaál Zsófia (8) és Kiss Róbert (9). A versenyben a nap legjobb idejét elérve, a győztes Szabó Károly futotta meg a leggyorsabb kört.

Nyilatkozatok:

1. helyezett – Szabó Károly

“Az edzések alatt, tartottam a Bálint, Krisztián, Szete hármastól, aztán láttam, hogy nem megyek annyira rossz időket, így kezdtem reménykedni, de csak egy kicsit, mert általában az időmérőket eléggé elrontom, öt kör alatt nem szokott összejönni egy jó kör. Amikor láttam, hogy az első próbálkozók 27.8-at mentek, arra gondoltam, hogy milyen jó lenne, ha tudnék menni egy 27,5-öt, mint az edzésen. Végül a határon, de összejött. Ez, mint kiderült elég is lett az első rajtkockához. A verseny elején arra próbáltam összpontosítani, hogy sikerüljön az annyi előnyt szerezni, hogy ne kelljen védekezős köröket menni, és reménykedtem, hogy a normál tempóm elég lesz ahhoz, hogy megnyugtató előnyt tudjak szerezni. Három kör után aztán megnyugodtam, látva, hogy milyen mértékben nő a távolság köztem és a többiek között. Utána jó érzés volt vezetni egyedül az élen, szokatlan élmény volt ez számomra, de szívesen hozzászoknék, belülről sokkal szórakoztatóbb annál, mint ahogy kinéz. Mindenfélére gondoltam, mint hogy vegyek-e vissza a tempóból, ha utolérem a mezőnyt, próbáljam-e lekörözni vagy álljak be a tempójukra, aztán izgultam, hogy nehogy valami probléma legyen a gokarttal, gumidefekt vagy tönkremenjen a hajtás, mint mar néha előfordult másokkal ezen a pályán. Belülről hosszúnak tűnt és már nagyon vártam, hogy mutassa Karesz az 5 körös táblácskát. Szerencsére minden simán ment egészen a célig. Örülök, hogy hosszú szünet után újra nyertem, segít kicsit az önbizalmamon a következő versenyre, amire remélem, hogy el tudok menni”

2. helyezett – Szetei Gergely

„Vigyorogtam az időmérő alatt egészen addig, amíg Karcsi le nem törölte a mosolyt. Na sebaj, a 2. hely nem egy rossz eredmény, főleg úgy, hogy Krisztiánék megint rontottak a kvalifikáción. A géphúzást már sokadszorra nem tudtam bemákolni, erre még rátett egy lapáttal a tény, miszerint a két legjobb gép fog majd közre a rajtnál. Az első 4-5 kör izgis is volt emiatt, de aztán elkezdődött mögöttem a kakaskodás, amit én ki tudtam használni, de ekkor Karcsi már valahol az autópályán járt. Bejöttem másodiknak, majdnem lekörözve. -1 pont a gépek közti különbségeknek, de biztos vagyok benne, hogy a következő futamra már sokkal jobb lesz a gokartok közötti differencia.”

3. helyezett – Garamvölgyi Niki

“Talán életem legnehezebb futamán vagyok túl. Negyedik helyről rajtoltam egy elég rossz géppel, de bizakodtam, hogy előrébb tudok lépni a dobogóra. Pár körrel a futam megkezdése után meg tudtam előzni Levit, onnantól kezdve végigvédekeztem a futamot, miközben a gép nehezen kormányozható volt. Ebben az évben ez az első dobogóm és megérte ezért 40 kört védekezni.”

4. helyezett – Lencsés Bálint

„Hihetetlen verseny volt, annak ellenére, hogy a 6. helyre kvaliztam. A rajtom elég rosszul sikerült, de pozíciót nem vesztettem. Mint nevető 3. megelőztem Kriszt. Egy ideig maradt ez a felállás, láttam, hogy Tomi és Krisz harcol egymással, ami nekem jó volt, hiszen addig tudtam támadni Levit, akit Niki egy idő után a falba rakott. Úgy érzem, ha nincs az „összeesküvés” elmélet, még akár a dobogót is elcsíphettem volna. Legközelebbi versenyen a Hangár utcában lesz, az egyik kedvenc pályámon!”

II-es kategória

Időmérő: A kettes kategóriában Riba Krisztián kaparintotta meg a rajtelsőséget az előző versenyen győzedelmeskedő Boldizs Bence elől, alig néhány ezreddel. Mögöttük is szoros volt a küzdelem, a harmadik helyet Molnár Tibor szerezte meg, mögüle Szántó Tamás és az egyes kategória győztese, Szabó Károly indulhatott.

Futam: Szántó Tamás három kanyarral a rajtot követően belső ívre került Molnár Tiborral szemben és meg is előzte, viszont emiatt Tibor mellett még hárman elmentek. Ezzel az ő dobogós esélyei szinte el is úsztak. A versenyzők hasonló tempót autóztak, néhány körig nem alakultak ki előzési pozíciók. Szántó Tamás közeledni látszott Boldizs Bencére, akitől Riba Krisztián apránként lopta a távolságot. A felüljáró utáni jobbos lejtő előtt Bence ajtót nyitott Tamás előtt, valószínűleg nem gondolta, hogy ilyen közel van már hozzá. Tamás belső íven elment Bence mellett és üldözőbe vette az élen haladó Riba Krisztiánt. Pár kör elteltével Ribát is utolérte, majd az egész mezőny felsorakozott mögéjük. A verseny második felében is változatlan volt a helyzet, Riba vezetésével vonatozott a mezőny. Szabó Károly került előzési helyzetbe Boldizs Bencével szemben, aki nem igazán akart neki helyet hagyni, ezért Karcsi a gumifalban kötött ki. Az eset óvás alatt van. Szántó Tomi rendületlenül támadta Riba Krisztiánt, aki profi versenyzéssel győzelmet szerzett előtte. Melléjük, a dobogó alsó fokára Csepregi Péter állhatott fel, a hetedik helyről rajtolva. A további befutók sorrendje a következő: Boldizs Bence (4), Reich Balázs (5), Porcs-Makkay Ákos (6), Molnár Tibor (7), Szabó Károly (8), Vincze András (9). A leggyorsabb kört Szántó Tomi futotta. Érdekesség, hogy a győztes leggyorsabb köre csak a nyolcadik helyre lett elég.

Nyilatkozatok:

1. helyezett – Riba Krisztián

“Egy forintot nem tettem volna rá hogy első leszek abból, ahogy az edzésen mentem, de úgy tűnik a srácok rendesek voltak és hagytak nyerni…a verseny nagyon jó volt, de a gépemről ezt nem tudom elmondani…tudtam hogy végig püfölve leszek,de azt szeretem….mert akkor rajtam múlik mi lesz,ha nem hibázok akkor nem előzhetnek meg ezen a szűk pályán….és ezt sikerült is megcsinálni! A bajnokságnak jót tett, mert Tomi már kezdett elkényelmesedni, Bence meg már a fejemet akarja lassan a győzelme után….de megint rendet tettem köztük (csak vicc volt,ha valaki nem ismerne nehogy megsértődjön!!!!!!!!!)”

2. helyezett – Szántó Tamás

„Úgy vártam a napot, hogy most győzni fogok, azonban valami eszméletlen gyenge időmérőt futottam. Egyetlen egy kör sem volt, amiben ne lett volna elrontva valamelyik kanyar. Lehet az volt a baj, hogy mindenki a pole-t várta tőlem:). Na, szóval indultam a 4. helyről. Rajtnál gondoltam kívülről körbeautózom a népet, mit veszíthetek. A többiek azonban nem belül jöttek ki a kanyarból, így belülre tudtam kerülni Molnár Tibi mellé, és a következő kanyarban én voltam belül, így meg is lett az előzés. Mehettem Bence után, aki szerencsémre egy kicsit elbambult mikor mögé értem, így egy olyan kanyarban sikerült megelőznöm belső íven, ami nem éppen előzési pontja a pályának. Elindultam a Riba után, gondoltam ő se számít ott előzésre, de ő az első adandó alkalmamkor már levédekezte a dolgokat ott is. Próbáltam kicsit fogni a mezőnyt, hogy a kettőnk csatájából ne az legyen, hogy én visszaesek 3.-nak vagy 4.-nek egy fejetlen támadássorozat eredményeképp. Akárhányszor utolértem Kriszt, hibátlanul védekezett, így eldöntöttem, hogy kicsit hagyom, összegyűjtöm a mögöttem lévőket, hogy az utolsó 2 körben hátsó veszély nélkül támadhassam nyugodt körülmények között. A terv be is vált, az utolsó 2 körben csatázhattunk, de szokás szerint fantasztikusan védekezett, így végül 2. helyen futottam be. Grat neki, illetve a 3. helyezett Csepregi Petinek is!”

3. helyezett – Csepregi Péter

“Szerencsére hűvös időnk volt a verseny napján. Ezt jobbnak tartottam, mintha hőség lett volna. Az időmérő nem úgy sikerült mint ahogy akartam, kicsit megzavart a csepegő eső. Így csak a mezőny hátsó részéből rajtolhattam. A versenyen már jobban alakultak a dolgok. A rajtom jól sikerült és elkezdhettem az esetleges előrelépést. Ebben a többiek is segítettek, mert a futam elején össze is mentek a híd utáni jobbosban. Éppen hogy csak ki tudtam kerülni őket. Ezzel két helyet jöttem előre. Aztán eltelt néhány kör, mire utolértem az első hármat. Ekkor mintha belassult volna a Riba az élen. Ezáltal megindultak mögötte a helyezkedések, amiből jól jöttem ki, mert sikerült megelőznöm a Bencét a célegyenes utáni visszafordítóban. A Tomival is csatáztunk egy keveset a második helyért, de jól zárta az íveket a verseny végéig. Kockáztatni nem akartam, mert közel voltak mögöttem a többiek és nem akartam pontokat veszíteni. Nagyon örülök a dobogós helyezésnek.”

III-as kategória

Időmérő: A 85 kg-osoknál is Riba Krisztián szerezte meg a pole-t, Vitanov Tamás és Lencsés Bálint rajtolhattak mögüle.

Futam: A nap legsimább rajtját láthattuk a hármas kategóriában. A verseny elején Riba elhúzott a többiektől, mögötte pedig hol Bálint támadta Vitanov Tamást, hol Topor Kálmán támadta őt. Nem volt túl eseménydús futam, a versenyzők higgadtan körözgettek, talán túlzottan is. Vitanov Tamás egy idő után el tudott szakadni Bálint elől. Lencsés Bálint és Nyuka Gábor az „üldözött” szerepét játszották a futamon, a többiek vagy támadták az előttük haladót, vagy pedig egyedül köröztek. Riba Krisztián behúzta a hármas kategória aranyérmét is, Vitanov Tamás és Lencsés Bálint előtt célba érve. A sorrend a negyedik helytől: Topor Kálmán (4), Csáki Zoltán (5), Nyuka Gábor (6), Pribilinszky Zoltán (7), Lovassy Árpád (8). A verseny legjobb köre a győztes nevéhez fűződik. Kivételes futamot láthattunk olyan szempontból, hogy nem történt egy előzés sem.

Nyilatkozatok:

1. helyezett – Riba Krisztián

“A kvali itt is jól ment. A versenyre pedig kihúztam egy, az edzéseken tök átlagosnak tűnő gépet, de meg táltosodott, és meg sem állt a végéig. Tomi a végén mutogatott hogy lassítsak vagy mi de a múltkori “batta baki” után nem mertem szórakázni. Csak az utolsó méterekre engedtem közel, a többiek elharcolgattak, Tomi meg én nyugodtan le tudtunk farolni. Eredményes de unalmas verseny volt, a kettes kategória jobban tetszett.”

2. helyezett – Vitanov Tamás

“Az időmérőn második lettem. A versenyen se javítanom, se rontanom nem sikerült, így a második helyen értem célba.”

3. helyezett – Lencsés Bálint

„Az első szabadedzésen éreztem, hogy ez nem az én pályám lesz, de a kvalifikáció 4. körét hihetetlenül eltaláltam. A versenyen szépen megizzasztott Kálmán. Az én gépem nem volt egy rakéta, ellentétben Kálmán gépével, de sikerült megtartani a 3. helyet. Gratula a többieknek is. Ribát pedig a következő futamon elkapom!”

IV-es kategória

Időmérő: Topor Kálmán, Dergez Bertalan, Somogyi Tamás, Pribilinszky Zoltán sorrendben rajtolhatott el az első négyes a százhalombattai futamon a 95 kg-osak között.

Futam: Csáki Zoltán a hetedik helyről rajtolva rögtön egy előzéssel kezdte a futamot a visszafordítóban. Néhány kör elteltével Somogyi Tamás támadta Dergez Bercit az aluljáróban, de ezt Berci okosan visszaverte. A következő kanyarban az ötödik helyen haladó Oros Ferenc lépett előre egy pozíciót, Pribilinszky Zoltánt maga mögé tudva. Egy körrel később Dergez Berci újra ugyanabban a szituációban találta magát az aluljáróban, mint az előbb, de ezúttal nem sikerült kivédekeznie a támadást, olyannyira nem, hogy ketten is elmentek mellette. Eközben nagy volt a dulakodás mögöttük, felsorakozott az egész mezőny, Kálmit leszámítva, aki ekkor már kicsit elszakadt a többiektől. Az előnye nem tartott ki sokáig, hiszen Somogyi Tamás komoly tempót diktálva (megautózta a leggyorsabb kört a futamon) érte utol őt. Közben Dergez Berci próbált feljönni a harmadik helyre. Ez úgy tűnt, hogy sikerülni is fog, mert az alagút utáni jobbosban bement Oros Feri mellé, de az ezt követő szakaszon nem jutott neki elég hely, ezért a gumifalba csapódott. Ismét teljesen összerázódott a mezőny Topor Kálmán mögött. A remekül rajtoló Csáki Zoltán fellopakodta magát a harmadik helyig, de pár körrel a verseny vége előtt Oros Ferenc egy nem tiszta előzéssel elment mellette. Az eset miatt Oros Feri az utolsó helyre lett sorolva, bár ez Csáki Zoltán számára lehet, hogy sovány vigasz. Somogyi Tamás az utolsó pillanatig keményen szorongatta Kálmit az élen, de nem sikerült megelőznie őt. Kálmi ezzel a bajnokság szempontjából egy rendkívül értékes győzelmet szerzett. A második helyen Somogyi Tamás, a harmadik helyen pedig Oros Ferenc futott be, de őt később az utolsó helyre sorolták vissza. A negyedik Pribilinszky Zoltán, az ötödik Nyuka Gábor lett. Mögöttük a hatodik helyen Németh Attila ért célba, két helyet javítva az indulási pozíciójához képest. Dergez Berci lett a hetedik, Hrenkó András a nyolcadik és Csáki Zoltán a kilencedik.

Nyilatkozatok:

1. helyezett – Topor Kálmán
.

Még nem nyilatkozott..

2. helyezett – Somogyi Tamás

“Az időmérőn pont kifogtam egy picit hűvösebb periódust, talán ezért nem sikerült jobb helyről indulnom. Csalódás volt a harmadik hely. Szerettem volna pole ból indulni, mert az látszott hogy ezen a pályán nehéz lesz előzni. A versenyen Bercit sikerült megelőznöm az első kanyar után egy jobb kigyorsítás után. Ezután üldözőbe vettem Kálmánt, hamar útól is értem, de hiába próbáltam az egész futamon megelőzni nem sikerült, nagyon jól védekezett. Összességében nem rossz a második hely.”

3. helyezett – Pribilinszky Zoltán

Még nem nyilatkozott..

Az Országos Amatőr Gokart Bajnokságra 6 hetes nyári szünet vár. A legközelebbi összecsapást augusztus közepén, a Hangár utcában rendezik, normál menetirányban.

Szerző: Molnár György

A bejegyzés trackback címe:

https://amatorgokart.blog.hu/api/trackback/id/tr893087724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása